Bandymas „pasimatuoti“ kompiuterinio projektavimo operatoriaus profesiją realiomis sąlygomis UAB įmonėje „Impeka“
Baigdami 10 klasę moksleiviai susiduria su pasirinkimu: tęsti toliau mokslus gimnazijoje ar, pasirinkus profesinę mokyklą, kartu su brandos atestatu įgyti pasirinktą profesiją. Profesijos pasirinkimas įdomus ir sudėtingas posūkis žmogaus gyvenime. Jei žinai, kuo norėtum būti, belieka siekti savo užsibrėžto tikslo. Bet dar neapsisprendusiems sunku iš didelės gausos siūlomų profesijų pasirinkti labiausiai patinkančią. O besimokant profesinėje mokykloje galima išbandyti, ,,pasimatuoti“, įvertinti pasirinktą profesiją.
VšĮ Telšių regioniniame profesinio mokymo centre siūloma Kompiuterinio projektavimo operatoriaus profesinio mokymo programa. Šią profesiją pasirinkę mokiniai mokomi braižymo ir projektavimo įgūdžių su profesionaliomis AutoCAD, Autodesk Inventor, AutoCAD Architecture, SketchUp projektavimo programomis. Mokiniai naudodami šias programas išmoksta atlikti sudėtingus braižymo, projektavimo veiksmus, apipavidalinti suprojektuotą medžiagą, ją vizualizuoti su CorelDRAW, PhotoShop programomis.
Norint įsivertinti savo gebėjimus ir galimybes, svarbu pamatyti šios profesijos perspektyvas dirbant realiomis sąlygomis. Tokią galimybę pasiūlė Mažeikiuose įsikūrusi baldų gamybos įmonė UAB „Impeka“. Mus pakvietė mūsų Centrą baigę mokiniai, dirbantys šioje gamykloje projektuotoju Maris Bružas ir Artūras Kekys - gamybos vadovas. Trijų skirtingų kursų Kompiuterinio projektavimo operatoriaus specialybės mokiniai buvo išvykę susipažinti su gamykla, jos veikla, baldų projektavimu ir automatizuotais gamybos būdais. Tai yra, ,,pasimatuoti“ kompiuterinio projektavimo operatoriaus profesiją realiomis darbo sąlygomis.
Ekskursijos metu mokiniai sužinojo, kaip iš ,,garažinės“ gamybos aplinkos, įgyvendinant svajonę, ši gamykla įgavo šiuolaikinės įmonės statusą. Visus nustebino beveik visiškai automatizuota gamyklos veikla: klientų užsakymų priėmimas, darbuotojų darbo organizavimas, projektavimo ir suprojektuotų baldų gamybos optimizavimas. Matėme automatizuotas, penkias operacijas atliekančias stakles, kurios Europoje realiomis sąlygomis veikia tik Lietuvoje, o Vokietijoje dar tik testuojamos. Ekskursija prasidėjo pristatant projektuotojų darbo ypatybes, naudojamas programas, jų pritaikymą dalinai automatizuotai baldų gamybai. Mums stebint buvo suprojektuotas nesudėtingas baldas, kurio projektas per kompiuterinius tinklus buvo deleguotas į gamybos barus. Apžiūrėję dideliuose sandėliuose esamą medžiagų gausą ir sužinoję gamyklos apimtis, stebėjome baldų gamybą nuo medžiagos parinkimo, automatizuoto supjaustymo, kantavimo, kiaurymių išgręžimo iki greito baldo surinkimo. Visas gamybos procesas priklauso nuo projektuotojo suprojektuoto projekto, numatytų medžiagų bei technologijų.
Mokiniai, stebėdami visus procesus, galėjo įsivertinti, ar šis darbas jiems yra suprantamas, ar pakanka žinių, kad galėtų dirbti panašiose įstaigose. Taip pat mokiniams buvo pasiūlyta atlikti šioje gamykloje gamybinę praktiką ir, galbūt, pasilikti dirbti joje. Visi buvome sužavėti naujomis technologijomis, daugelis mokinių suprato, kad žinios, įgytos profesinio mokymo centre, gali padėti realizuoti gyvenimo tikslus. Mokinių nuomone, pasirinkta Kompiuterinio projektavimo operatoriaus mokymo programa atveria puikias galimybes ir perspektyvas siekiant karjeros.
Vyr. profesijos mokytojas Audrius Jakubėnas